09 січня 2014

ДПА інформує



У 2014 році підприємці отримувати свідоцтво платника єдиного податку не будуть

З 1 січня 2014 року платників єдиного податку очікує новація - фізичні особи–підприємці, які бажають обрати спрощену систему оподаткування, отримувати свідоцтво платника єдиного податку (далі – свідоцтво) не будуть. Замість свідоцтва зареєстрований платник єдиного податку може за бажанням отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку. Витяг платники одержуватимуть безоплатно. Діятиме витяг до внесення змін до реєстру.
Зауважимо, реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюватиметься шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
Зазначені нововведення передбачені Законом України від 24.10.2013 року № 657 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників та удосконалення деяких положень».  


Стати платником ПДВ чи єдиного податку можна буде відразу після держреєстрації

З 1 січня 2014 року новостворений суб’єкт господарювання може бути добровільно зареєстрований платником ПДВ чи єдиного податку одразу після його державної реєстрації в автоматичному режимі без відвідування органу Міндоходів.
Для цього заяву про добровільну реєстрацію як платника податку та/або заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування слід подати державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця.
Сканована електронна копія такої заяви передається державним реєстратором до органів доходів і зборів одночасно з відомостями з реєстраційної картки.
Реєстрацію платника єдиного податку орган Міндоходів проводить протягом 2 робочих днів з дня отримання від держреєстратора електронної копії заяви, а платника ПДВ – з бажаного дня, зазначеного у заяві, або протягом 5 робочих днів від дати надходження заяви, якщо в ній не зазначено бажаний день.
Нагадуємо, що з 1 січня 2014 року набирають чинності закони, якими вносяться зміни до порядку реєстрації осіб як платників податків, а саме Закони України:
від 05.09.2013 № 441-VII «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" щодо спрощення реєстрації осіб як платників податків»;
від 05.09.2013 № 443-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації осіб як платників податків»;
від 24.10.2013 № 657-VІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень».
 

У 2014 році платники зможуть формувати звітність через "Електронний кабінет платника податків"

У 2014 році платники податків, зборів, платежів (юридичні особи та самозайняті особи) зможуть  формувати податкову звітність у електронному вигляді в одному пакеті (декларація + додатки) та надсилати її до органів Міндоходів у режимі реального часу, використовуючи новий електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків».
Його впроваджено в експлуатацію в Міндоходів з 5 грудня 2013 року.
Зазначений сервіс надасть платникам ще й інші можливості.  Так, вони зможуть:
- переглядати уже подану та/або сформовану звітність;
-переглядати інформацію щодо стану розрахунків з бюджетом, зокрема інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів);
- скористатися підказкою «Податковий календар» та інформацію із довідників (ДПІ, КВЕД, КОПФГ, УКТЗЕД, форм власності, органів виконавчої влади, ознак доходів, ознак податкових пільг тощо).
Більш детально про роботу сервісу читайте на веб-порталі Міністерства доходів і зборів України у розділі «Електронний кабінет платника податків».


Відповідальність суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції, у 2014 році

З нового року встановлено відповідальність суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за неподання до органів Міндоходів відповідної звітності. А саме, звітності пов’язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО, дротовими або бездротовими каналами зв’язку (у разі обов’язковості її подання).
За неподання такої інформації встановлено штраф розміром десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (170 гривень).
Дана норма передбачена Законом України «Про внесення змін до розділу II Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України" щодо відстрочення настання відповідальності за неподання електронної звітності» від 21 червня 2013 року № 357-VII.


Звірку майна провели 508 тис. власників нерухомості

Для проведення звірки нерухомого майна у громадян залишилося лише два дні. Перевірити відповідність своїх даних, зазначених у документах про право власності, до наявної інформації у базі даних Міндоходів, власники можуть лише до 31 грудня 2013 року включно.
Для проведення звірки даних територіальними органами Міндоходів надіслано 684 тис. запрошень власникам житлової нерухомості, з яких 508 тис. громадян таку звірку вже провели.
Фахівці Міндоходів нагадують, що у разі не проведення такої звірки податок буде нараховуватися відповідно до тієї інформації, яка наявна в Міндоходів.
Під час звірки громадяни також можуть визначити розміри пільгового майна, а також розрахувати суму податку на нерухомість, яку потрібно буде сплатити за ті метри, на які пільга не поширюється.
Згідно із законодавством, власники мають пільгу зі сплати податку на нерухомість, якщо сумарна площа житла не перевищує: для квартир – 120 м.кв., будинків – 250 м. кв., квартир і будинків – 370 м. кв.

У І кварталі наступного року ЗМІ не перевірятимуться

У І кварталі 2014 року до плану-графіку документальних перевірок не включено жодного представника засобів масової інформації.
Нагадаємо, що відповідно до ст. 77 Податкового кодексу України до плану-графіку перевірок відбираються лише ті ЗМІ, які, як суб’єкти господарювання, мають ризики щодо ухилення від оподаткування.
Протягом минулого року планово перевірялися 18 представників ЗМІ. У І кварталі 2013 року до плану-графіку було включено 9 представників ЗМІ, у ІІ кварталі – 4, у ІІІ – лише 1 та у ІV - 4.


Міндоходів виносить на публічне обговорення Концепцію реформи декларування доходів громадян

Міністерство доходів і зборів України запрошує громадськість долучитися до обговорення  концепції реформи декларування доходів громадян.
В основу концептуальних засад реформи, які ми пропонуємо до обговорення, покладені найкращі  світові практики  декларування доходів і адміністрування податку на доходи фізичних осіб. Разом з нашими партнерами – аудиторською компанією PricewaterhouseCoopers – ми уважно вивчили та проаналізували досвід та принципи декларування, що застосовуються у найбільш провідних країнах світу, зокрема, у США, Канаді, Німеччині, Франції, Швеції, Фінляндії, Данії, Швейцарії, Італії, Австралії, Новій Зеландії, Сінгапурі та інших.
Підкреслюємо, ми пропонуємо до обговорення не готовий законопроект, а  концептуальні основи та елементи майбутньої системи декларування доходів.
Зокрема, ми прагнемо почути  думку громадськості, по-перше, з  питання розумного обмеження «загальності». Звичайно, що процес декларування стосуватиметься не усіх 44,5 млн. фізичних осіб-платників податків, зареєстрованих в Україні. Ми повинні разом обрати критерії для обмеження кола громадян, які подаватимуть декларації.
По-друге, потребує досконалого аналізу один з основоположних принципів реформи - необхідність подання «разової декларації», якою ми пропонуємо  підвести рису під минулим і почати взаємовідносини із платниками  з чистого аркуша, спираючись на взаємну довіру та повагу.
Ці та інші елементи реформи ми закликаємо громадськість разом проаналізувати, щоб сконструювати найбільш оптимальну для України  модель декларування доходів.
Ми закликаємо усіх – незалежних експертів, громадські організації, бізнес-асоціації, громадян з активною позицією – до фахового і конструктивного діалогу. Зі свого боку запевняємо, що жодне рішення не буде прийняте, жоден законопроект не буде сформований без врахування вашої думки.
Ми розуміємо всю важливість цієї реформи для суспільства, тому готові працювати над нею стільки, скільки буде потрібно.
Міністерство безкомпромісне лише в одній тезі: ця реформа потрібна українському  суспільству.  Українці   вже  довели свою громадянську зрілість та готовність жити за європейськими стандартами. Ми маємо  втілювати такі стандарти в усіх аспектах нашого життя, в тому числі і у сфері податкових стосунків між громадянином і державою. Це є необхідною умовою для підвищення рівня податкової культури і фінансової грамотності у суспільстві.
Реформа системи декларування доходів громадян також принципово важлива  з точки зору боротьби   з тіньовою економікою та корупцією.  Будь-які зусилля держави в цьому напрямку в односторонньому порядку не матимуть успіху, якщо не спиратимуться на громадську підтримку і не матимуть двостороннього характеру.
Крім того, ми очікуємо, що нова система декларування доходів надасть необхідні компенсатори для поступового зниження податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску. Отже, дозволить знизити навантаження як на роботодавців, так і на найманих працівників.
Запевняємо, що Міністерство доходів і зборів зробить усе необхідне, щоб зробити процес  декларування максимально простим і зручним для громадян. Ми опрацьовуємо варіанти попереднього заповнення декларацій, розробляємо спрощену форму декларації та плануємо уніфікувати її з іншою  звітністю, працюємо над розширенням можливостей електронного декларування.
Ми прагнемо, щоб Міністерство сприймали не як контролера, а в якості партнера і помічника. І у громадськості, і у Міністерства єдина мета - зробити систему сплати податків соціально справедливою, підвищити взаємну транспарентність у стосунках громадян із державою.
Ми розуміємо, такі важливі реформи не впроваджуються швидко, це тривалий процес. Але розпочинати його потрібно. Головне, не боятися змін. Тільки зміни відкривають нові можливості і роблять нас сильнішими.
Обговорення Концепції реформи декларування доходів громадян відбувається на форумі офіційного веб-порталу Міндоходів. Долучайтесь!
Також свої пропозиції Ви можете надіслати на електронну скриньку gromada@minrd.gov.ua.


В Єдиному реєстрі зареєстровано податкових накладних на 567 млрд. гривень

За 11 місяців поточного року реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі здійснили 133,4 тис. платників. Вони зареєстрували понад 56,1 млн. податкових накладних на загальну суму понад 567 млрд. гривень.
Понад 6 млн. документів з них – це накладні із сумами ПДВ понад 10 тис. гривень.
За словами аналітиків Міндоходів, реєстрація накладної в Єдиному реєстрі (ЄРПН) є своєрідним захистом платника від нечесних контрагентів. Щомісяця за запитами як продавців, так і покупців направляється понад 380 тис. виписок з ЄРПН.
Нагадаємо, що обов’язкова реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі платниками ПДВ – продавцями  запроваджена з 1 січня 2011 року.
Для зручності платників реєстрація водилася поетапно, спочатку реєструвалися документи, у яких сума податку на додану вартість в одній податковій накладній становила понад 1 мільйон гривень. З 1 квітня 2011 року  -  понад 500 тисяч гривень; з 1 липня 2011 року - понад 100 тисяч гривень та з 1 січня 2012 року  - понад 10 тисяч гривень.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.